Djoser is een reisorganisatie die 35 jaar geleden is opgericht. Ze bieden speciale reizen aan naar onder andere Egypte en 100 andere landen. Nu willen ze een nieuw reisbureau lanceren genaamd Djourney, gericht op personen onder de 35 jaar, om hun bedrijf aantrekkelijk te houden voor jongere doelgroepen. Djoser’s huidige doelgroep is tussen de 35 en 55 jaar, maar ze willen met Djourney ook meer jongeren aantrekken, specifiek gericht op mensen tussen de 18 en 35 jaar. Ze zijn van plan dit te bereiken door betaalbare groepsreizen aan te bieden voor groepen van ongeveer 8 personen.
Briefing
Ik ben benaderd door Djoser om een nieuwe merkidentiteit te creëren voor het reisbureau Djourney. We willen dit bereiken door de drie kernwaarden van het bedrijf te integreren: Avontuurlijk, Actief en Sociaal. Deze merkidentiteit moet aantrekkelijk zijn voor jongere doelgroepen. Daarnaast wordt van ons verwacht dat we diverse mediaproducten ontwikkelen die in lijn zijn met de nieuwe merkidentiteit. Ons doel is om meer jonge mensen naar Djourney te trekken. Deze materialen omvatten briefpapier, vensterenveloppen, visitekaartjes, brochures en een app.
Djoser is van plan een nieuw reisbureau te lanceren dat zich richt op personen die op zoek zijn naar betaalbare maar verrijkende reiservaringen in kleine groepen. De boodschap die we willen overbrengen is dat je, zelfs met een beperkt budget, prachtige en bijzondere reizen kunt maken naar verschillende adembenemende bestemmingen.